Saturday, October 14, 2006

Informatie en kennis liggen
op straat Deel 6:




Terug naar huis; etenstijd na een vermoeiende maar leervolle vrijdag.
Het voedselaanbod rond de Leeuwenburg (de a;lleronderste twee foto’s) trekt mij niet zo; dan maar terug naar huis, waar een veel breder en smakelijker aanbod is, zoals de informatie op straat leert: Uit hun informatieaanbod, krijg ik een inzicht in menu, prijzen en openingstijden.
De Surinamer(Aventura) met zijn schoolbord/menulijst op straat, foto onder); de vitrine van de Griek(Athene: daarboven); van de Ethiopiër(Ibis: daar weer boven); het Indiaas restaurant (India Roti room: hierboven). Bij het Sardijns restaurant (Sa Seada, geheel boven ) hangt voor het raam een artikel uit het Parool, waarin ze van eetgoeroe Johannes van Dam een 9 ½ krijgen. Dat is pas interessante informatie, tesamen met mijn ervaring daat de aanbevelingen van van Dam terecht zijn, levert mij voldoende kennis voor het nemen van een beslissing: laat ik mijzelf verwennen met een bezoek aan deze Italianen.

Dat geldt ook voor jullie: iedereen die een opbouwend commentaar op mijn stelling levert (dat kan per e-mail of via comments,onderaan iedere post, op de weblog, zo kan men ook het commentaar van anderen lezen en daar weer commentaar opleveren, etc.), wordt bij deze uitgenodigd voor een etentje bij Sa Seada op een vrijdagavond naar keuze, mijn gezelschap moet je dan maar voor lief nemen.


Ik wil eindigen met een oproep aan mijn medestudenten en de docenten:
“verlaat die duffe , steriele MIMlokalen en trek eropuit: daar vindt je de echte wereld, vol kennis, informatie, daar zijn jullie trends en werkveld te vinden. Geen gastdocenten, maar wandelingen door het Amstelstation en omgeving”. Voor degenen onder jullie, die hemaal tot het einde van deze studieopdracht zijn gekomen, heb ik nog een tip: ik heb een verzameling websites over informatie bijelkaargesprokkeld, zie:

informatie.eigenpage.nl













0 Comments:

Post a Comment

<< Home