Sunday, October 15, 2006

Informatie en kennis liggen op straat,
Voorwoord:




Instituut voor Media en Informatie Management
Opdracht 2.2. Stelling
Informatie en kennis liggen op straat
Eindproduct
ID/I

Jan Willem van der Raad (233591)

Coach: Paul Rijnierse
Docent Jelke Nijboer

20 oktober 2006








Opdracht 2.2.(D001Werkveldorientatie).

1 Stelling:
Informatie en kennis liggen op straat:

2 definities:

Voor definities over kennis en informatie zie werkstuk 2.1.(binnenkort in mijn digitaal Portfolio te lezen).
Het begrip straat hanteer ik hier in brede zin: de openbare ruimte, alles buiten je woon-,werk- en studeerspace, daar waar het werkelijke leven zich afspeelt.

3 Inleiding:

Een groot deel van mijn leven heb ik informatie en kennis verzameld door mij te bewegen door een stad en dan informatie en kennis (informatie gecombineerd met ervaring) op te doen: als ik in een nieuwe stad terechtkwam en dat gebeurde regelmatig(zowel voor werk als privé), dan keek ik, bv. in de lokale media.; maar ook altijd naar affiches (op bomen, peperbussen., muren, waar dan ook). Nog steeds zijn dat voor mij belangrijke bronnen van informatie, net als graffiti (het weergaloze: “stem je eigen piano”) die mij duidelijk maakten wat de politieke issues ter plaatse waren.
De laatste jaren ben ik gedwongen, als stokloper, mij meer met de straat bezig te houden: op te letten voor struikelmogelijkheden , obstakels en route, etc. verder is al lopend en fietsend mijn snelheid nogal beperkt, waardoor ik veel meer tijd heb om de enorme hoeveelheid informatie op straat tot mij te nemen; verwerken is een ander verhaal .

4 Methode:
Eigenlijk zou ik dit het best kunnen illustreren aan de hand van een fotoreportage of via een blog, over wat ik allemaal aan informatie op straat ervaar tijdens mijn reis van mijn huis naar de Leeuwenburg: in feite slechts een zeer korte route,:lopend naar de Metro Wibautstraat, één halte naar het Amstelstation en dan door het Anmstel Station naar de Leeuwenburg., maar boordevol informatie

Loop en kijk, via de weblog maar eens met mij mee. Dan zou je bv. zien: (dit is maar een kleine selectie van de tientallen foto’s, die ik sinds de opening van het studiejaar (1 september 2006) gemaakt heb.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home